Don’t wanna miss anything?
Please subscribe to our newsletter
actueel

Steffi Weber,
23 maart 2016 - 14:26
About
Share on
‘Onze generator staat ten dienste van visionaire managers die op zoek zijn naar een motiverende slogan’

Met de generator reageert H.NU naar eigen zeggen op de kritiek dat ze zelf niet met concrete voorstellen komt. Ook zou het platform geen oog hebben voor de beperkte middelen van universiteiten en voor ‘de noden van het management’. ‘Onze generator staat ten dienste van visionaire managers die op zoek zijn naar een motiverende slogan voor een veranderende universiteit,’ stelt de organisatie op haar website. Volgens H.NU hoeven universiteiten voortaan geen dure reclamebureaus meer in te huren, ‘maar kunnen zij hun eigen personal assistant semi-automatisch eindeloos inspirerende oneliners laten maken.’

 

Het platform wil met ludieke acties als de ranking en de slogan generator de toenemende economisering van Nederlandse universiteiten aan de kaak stellen. Universiteiten lijken steeds meer op geoliede pr-machines, vindt H.NU dat de aandacht wil vestigen op de ‘geldverspillende concurrentie tussen universiteiten’.

 

Change Nonsense

De generator is gratis te downloaden op de H.NU-website en houdt rekening met verschillende factoren zoals het marketingbudget van de universiteit, het salaris van de hoogste manager en de positie van de universiteit in de Shanghai-ranking.

 

Een universiteit met een klein PR-budget en een hoge plek op de ranking komt bijvoorbeeld uit bij een slogan als ‘Change nonsense’, een universiteit waarbij die factoren juist andersom zijn, moet het doen met iets als ‘Think for leadership’.

read more