Don’t wanna miss anything?
Please subscribe to our newsletter
actueel

Maartje Geels,
10 februari 2017 - 09:12
Juan Gorgel

Maximale prijs

Volgens Gorgel had de hogeschool de garage in eigen beheer moeten nemen, of anders met Q-Park in gesprek moeten gaan om een maximale prijs af te spreken. Ook klaagt hij over het ruimtegebrek: door de gunstige locatie zijn de parkeerplaatsen aan de Wibautstraat vaak vol als hij er moet zijn.


Gorgel zegt het probleem al eerder aangekaart te hebben bij het hoofd van de opleidingscommissie (waar hij zelf deel van uitmaakt) maar zonder succes. ‘Het hoofd van de opleidingscommissie wist niet wie dit kon oplossen,’ zegt Gorgel. Hij zegt dat veel medestudenten zich in zijn klachten herkennen: ‘Mijn halve opleiding klaagt hierover. Ik snap dat het lastig is omdat parkeren in Amsterdam nu eenmaal een probleem is, maar de HvA had hier echt betere afspraken over moeten maken zoals bij de Leeuwenburg. Nu zijn studenten de dupe. Wij kiezen er niet voor om met onze opleiding van gebouw te wisselen.’

 

Reserveren
In een schriftelijke reactie laat een woordvoerder van Facility Services het volgende weten: ‘Om medewerkers en (deeltijd-)studenten tegemoet te komen zijn er speciale prijsafspraken gemaakt. Zij kunnen op vertoon van hun collegekaart/medewerkerskaart een uitrijkaart kopen bij de servicebalies in het Wibauthuis en Kohnstammhuis.’ Bovendien zou aan deeltijdstudenten eind vorig jaar aangeboden zijn om te parkeren in de garage onder de Leeuwenburg voor vijf euro per week.

 

Q-Park zou volgens de HvA bezig zijn met de ontwikkeling van een digitale reserveringssite voor parkeren in de garages op de Amstelcampus.